Till innehåll på sidan

Skolplattformen

Skolplattformen är en samlad plats där all information finns och ersätter flera olika kommunikationskanaler.

Skolplattformen för elever och vårdnadshavare

Skolplattformen är i den centrala plattformen där elever och lärare kommunicerar. Lärare laddar upp instruktioner, dokument och feedback samtidigt som elever kan lämna in arbeten och hålla sig uppdaterad om vad som händer på skolan. 

Skolplattformen finns också för vårdnadshavare. Där kan du som vårdnadshavare logga in och följa ditt barns skolgång, läsa nyheter om vad som händer på skolan och anmäla frånvaro för ditt barn.

Logga in på Skolplattformen

Skolplattformen funger i surfplattor, smarta mobiltelefoner och datorer. 

Inloggning till Skolplattform för vårdnadshavare

Inloggning kräver e-legitimation 

För att Stockholm stads högt ställda säkerhetskrav ska uppfyllas behöver du som vårdnadshavare logga in med hjälp av e-legitimation, till exempel BankID. Har du inte BankID kan du skaffa det hos din internetbank

Om du inte kan logga in 

Om det inte fungerar att logga in kan det bero på att du behöver lägga in eller uppdatera din information på Mina sidor i Stockholms stads system. Efter det kan det ta upp till 24 timmar innan uppdateringarna slår igenom. Efter det kan du förhoppningsvis logga in igen. 

Mina sidor i Stockholm stad

Information om hur du skaffar BankID

Support och kontakt

Vill du som är vårdnadshavare kontakta supporten för Skolplattformen ringer eller mailar du till Fujitsus Service Desk.

E-post: e-support@stockholm.se

Telefon: 08-508 11 552

Supporten är öppen alla dagar 07:00-22:00.

Dela:
Kategorier: